۴۹۳- «به همراه بینات (معجزات) و کتابها بر تو ذکر را نازل کردیم تا آنچه را که بر مردم نازل شده بیان کنی تا شاید تفکر کنند.» نحل ۴۴- مخاطب این آیه فقط رسول خاتم نیست بلکه همه مومنان و علمای امتش که وارثان او هستند نیز می باشند.
و اين بینات جملگی پدیده های پنهان و آشکار بیانگر حقایق هستند و اصلاً لغت بینه بمعنای بیانگر است منتهی بیانی قلبی و فطری و الهی است که هیچ جای تردیدی باقی نمی گذارد. همانطور که قرآن کریم می فرماید: «خداوند بواسطه بینات مومنان را هدایت می کند.» منتهی اين بیان فقط هم صورت کلامی ندارد بلکه شهودی هم هست. همانطور که کلمه بینه و بیان و مبین بمعنای آشکار کردن نیز می باشد. و اما کتابهایی که بهمراه بینات در آیه مذکور آمده است مسلماً کتاب قرآن نیست. زیرا از لفظ «زُبر» استفاده شده است که جز کتابهای حکمت و عرفان نیستند که نزولات الهی محسوب می شوند و به مثابه بیان بینات هستند همانطور که مثلا ابن عربی بسیاری از تالیفاتش را نزولات الهی می نامد و بنده نیز برخی از آثارم را چنین معرفی کرده ام که همه اينها جمعا مولد ذکر هستند که احوالات و افعال و حوادث و سرنوشت افراد و گروههای بشری را بر حقایق الهی تبیین می کنند و این همان چیزیست که ما آن را رسالت عرفانی نامیده ایم که خلاء ختم نبوت و غیبت امام زمان را در امر هدایت جبران می کند.
منبع :قیامت نامه اثر استاد علی اکبر خانجانی

لطفا امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *